قشقایی های شاهین شهر

این وبلاگ متعلق به قشقایی های مقیم شاهین شهر می باشد

قشقایی های شاهین شهر

این وبلاگ متعلق به قشقایی های مقیم شاهین شهر می باشد

سفرنامه

تعطیلات عید فطر در دشتی سرسبز وهوایی پاک

این بار قشقایی های شاهین شهر جای پای خاطراتی زیبا را در باغهای زیبای روستای موروگ جستجو کردند.                                                                                                    با هماهنگی انجام شده در هفته های قبل به منظور گردش خانوادگی در تعطیلات عید سعید فطر در تاریخ29و30 مرداد در باغهای اطراف روستای موروگ در کیلومتر55جاده شهرضا سمیرم این سفر 2روزه بعد از اتمام نماز عید آغاز شد.

بعد از رسیدن و کمی استراحت نکته جالبی که به چشم میخورد گرما وصمیمیت خانواده ها  بود که با زبان شیرین ترکی با یکدیگر گفتگو میکردند که این جمع با شعرهای زیبای آقای حیدری جذاب تر شد.

با خنکتر شدن هوا و نواخته شدن صدای دلنشین موسیقی محلی و جمع شدن خانواده ها رقص زیبای قشقایی با بالا و پایین شدن دستمال های رنگارنگ که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود میکرد به اجرا در آمد.

باتمام شدن روز و شروع به کار ستاره ها آسمانی زیبا و ناب پدیدار شد که در شلوغی شهر کمتر دیده می شد و باز هم این دوستی و شیرینی کلام بود که شب را زیبا و زیباتر میکرد.

صبح روز دوم را با گشت و گذاری در اطراف آغاز و بعدازظهر را با راهی شدن به سوی شاهین شهر به اتمام رساندیم.

با تشکر از همه ی عزیزانی که در این سفر همراه ما بودند.

از تمامی کسانی که در این جمع دوستانه وصمیمی به نام ایل بزرگ قشقایی شرکت دارند خواهشمندیم در مراسم ها و سفرهای بعدی حضور گرمشان را سرسبزتر کنند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام بر ایلات و ایلیاتی بخصوص ایل جلیل قشقائی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد